Nouă normă de poluare Euro 7 ar putea să îi oblige pe constructori să majoreze prețul autoturismelor cu cel puțin 2000 de euro, susține președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo.
Comisia Europeană propune ca noile testele privind emisiile poluante ale vehiculelor să fie similare cu condițiile reale din trafic şi să fie stabilite o serie de limite cu privire la emisiile de particule provenite de la uzura frânelor şi a pneurilor. Noile norme Euro 7, care vor fi aplicabile din 2025, ar trebui să reducă cu cel puțin 35% emisiile prin comparație cu normele actuale Euro 6.
Pe de altă parte producătorii din industria auto solicită aplicarea viitoarelor norme Euro 7 la un nivel ceva mai redus pentru motoarele convenționale până la eliminarea acestora în anul 2035.
Dacă viitoarele norme Euro 7 vor fi stabilite așa cum dorește Comisia Europeană prețul automobilelor ar fi majorat cu 2.000 de euro, în medie, pentru cumpărători și ar putea reduce piață europeană, aflată deja într-o situație dificilă, cu 7% până la 10%, a susținut Luca de Meo într-o conferință de presă.
„Oamenii vor păstra mai mult timp automobilele și vor achiziționa mașini de ocazie în locul unora noi”, a avertizat marți președintele ACEA, citat de europe.autonews.com.
Industria auto ar putea înregistra un mai bun raport cost/beneficiu prin „reorientarea enormelor investiții cerute de Euro 7 spre o accelerare a electrificării, spre automobile electrice mai ieftine sau spre carburanți mai puțin poluanți”, a mai precizat Luca de Meo.
Parlamentul European a aprobat în luna mai a anului trecut proiectul legislativ prin care se prevede interzicerea din anul 2035 a comercializării vehiculelor noi care emit CO2.
Acest proiect prevede și obiective intermediare de reducere a emisiilor până în anul 2030 și acestea ar trebui stabilite la 55 % pentru autoturisme și la 50 % pentru vehiculele utilitare.
Comisia Europeană a prezentat în luna noiembrie a anului trecut noile norme de poluare Euro 7, care introduc o serie de măsuri mult mai drastice pentru producătorii auto.
Printre noile prevederi se numără reglementarea emisiilor provenite din frânare, iar monitorizarea emisiilor urmează să fie făcută prin intermediul unor senzori montați din fabrică.